Case: team

De directeuren/eigenaren van een MKB bedrijf vonden dat de werking van hun team verbeterd kon worden.

Het hele bedrijf werd aan een uitgebreide inspectie onderworpen en elke afdeling ging aan de slag met het formuleren van verbeterpunten. Heel nuttig, maar het echte probleem bleek een (dure) accountmanager, tevens lid van het managementteam. Hij zat niet op zijn plek en zag dat ook in, maar had moeite om het toe te geven. Het was moeilijk bespreekbaar. In een sessie is gekeken naar de rol die hij in het bedrijf speelde. Al had de directie om de hete brij heen gedraaid, juist doordat hij er was, is het hele bedrijf opnieuw bekeken en zijn tal van goede veranderingen ingezet. Toen de directie deze rol erkende en waardeerde, voelde de accountmanager zich erg opgelucht. Hij heeft daarna ook een andere baan gezocht, maar kon vol lof het bedrijf verlaten. Deze actie heeft het overige personeel opgemerkt. Door de eerlijkheid en zuiverheid van de directie is er veel veranderd in het bedrijf. Het draait nu als nooit tevoren, ook tot uitdrukking komend in de winst en diverse ondernemersprijzen.
Terug naar cases.